Diskover ha irromput al sector turístic unint tecnologia i continguts d’alta qualitat (històrics, culturals, naturals i urbans) en una app que (re) descobreix als viatgers tot el que està al seu voltant, d’una manera intel·ligent i ordenada per interessos, tal com ho faria un/a acompanyant de viatges, però digital, i al teu ritme.
Gràcies a aquesta tecnología, Diskover pot analitzar comportaments i treure les estadístiques més rellevants per al sector turístic: quins són els llocs d’un municipi més visitats entre setmana, quines festes majors són més populars, quina tipologia de comerç és la que més interès suscita entre els visitants, com ha centrifugat el turisme d’estiu a dins d´una comarca… Aquests són alguns dels exemples que ajuntaments, consells comarcals, consorcis i altres entitats administratives han analitzat a través del knowledge base generat per Diskover.
Impulsar plans de promoció i desenvolupament dels seus espais per fomentar la sensibilització cap a la cultura, la història i la memòria de les seves regions passa per:
1. Digitalització
En primer lloc, per bolcar tot el que hi ha a Google Maps, Wikipedia, a fòrums i moltes altres pàgines web i directoris, així com afegint, a més, les agendes d’esdeveniments municipals perquè els usuaris puguin consultar, de manera immediata i geolocalitzada (intel·ligent) què és el que està passant, ara, a prop d’on són, i dins d’un radi d’acció que ells mateixos poden indicar.
2. Sistemes de recomanació basats en grafs
En segon lloc, tots ells troben a Diskover una eina líder per ajudar a descentralitzar i desestacionalitzar el turisme de manera intel·ligent repartint-lo en l’espai i en el temps amb la promoció de llocs i activitats estratègiques.
3. Extracció de dades
I en tercer lloc, disposen del seu propi Data Studio, un panell amb més tecnologia i intel·ligència artificial que proporciona dades d’aquest nou model turístic.