Ens prenem seriosament el canvi de model turístic

Comparteix aquesta publicació

Durant la crisi sanitària de la covid i a causa de la paralització total del sector del turisme, es va fer palesa la necessitat de canviar el model turístic posant l’accent en una major consciència personal del turista envers l’entorn humà, natural i cultural.

Major consciència personal del turista envers l’entorn humà, natural i cultural

En aquest context d’impacte econòmic i social per les restriccions arreu del planeta, va sorgir la proclama per part del sector turístic de reduir la mobilitat, dedicar temps a explorar la història i la cultura locals, i donar suport al medi ambient.

Dos anys després, però, les propostes que apostaven per més espais públics, més integració amb la natura, més presència de productes relacionats amb la salut, el benestar, i l’experiència amb allò local, són insuficients.

A Diskover ens creiem que cal un canvi de model turístic i la clau està en la descentralització i desestacionalització del territori:

  • L’app mostra tot el patrimoni cultural, històric i natural que hi ha al voltant dels usuaris, perquè tothom descobreixi la riquesa que té el seu entorn més proper i així es redueixi la petjada en carboni, responent al criteri de “viatges més curts i fora de temporada”.
  • El desplegament que hem fet per tot el país, amb més d’onze mil punts d’interès a l’abast dels usuaris, és també una ferma aposta per descentralitzar els fluxos turístics que tradicionalment han anat a parar als quatre llocs més típics.
  • El nostre feed de comerços de km. 0 forma part essencial d’un patrimoni de país basat en el compromís ètic amb els productors i artesans de proximitat i les activitats del feed d’experiències estan fortament basades en el coneixement, l’aprenentatge i la conservació del territori.
  • A més, aprofitem la innovació i la digitalització com l’eina per reinventar aquest turisme més respectuós, i més “slow”.

És el moment d’emprendre els desafiaments que el sector havia de fer abans de la pandèmia i nosaltres estem preparats. Però el veritable canvi ha de venir de la mà i el compromís de tota la comunitat.

Comencem?

Subscriu-te al nostre butlletí

Més per explorar

Diskover Data Studio

Municipis: casos d’èxit turístic

Molts dels alcaldes, regidors de turisme i tècnics de promoció econòmica que hem visitat, ens han preguntat si té sentit acollir-se a les llicències que

Acords i col·laboracions

Nova campanya a Diskover: Hotels Monument

Amb l’objectiu de sumar en la iniciativa engegada per Mesqhotels d’apropar els hotels més monumentals de Barcelona a la ciutadania, Diskover s’adhereix a la campanya