Durant el mes de març, i amb l’arribada de la primavera, comencen a sorgir moltes
iniciatives als carrers i pobles del nostre país. Moltes festivitats, tant culturals com religioses, es troben dins d’aquest període coincidint amb la Setmana Santa. També els esdeveniments relacionats amb la natura, com la sortida de la flor, o la gastronomia amb el canvi de calendari de fruites i verdures de temporada, es troben en un mes de març carregat de ganes de tot; de sortir, de menjar, d’agrair i de celebrar, després del llarg l’hivern que ens enfosqueix els dies i ens congela els camps.
És un mes que a Diskover passen moltes coses, també. Des dels mercats de carrer, fins a
les passions, passant per la volta ciclista i el dia de les dones. És per tot aquest moviment i resurgir de les persones, que hem volgut analitzar les tendències d’aquesta Setmana Santa 2023.
Temàtiques més populars
Per una banda agafem l’indicador de les impressions per post de totes aquestes activitats pròpies del mes de febrer/març. Les impressions tenen molt a veure amb la ubicació del post dins l’app, en quina categoria està, quines paraules clau té, si es cerca el territori en el qual està geolocalitzat o es busca al voltant d’on és… Per tant, aquest indicador va relacionat amb la popularitat de les temàtiques, amb la de vegades que són la resposta al que estem buscant i la de vegades que van suggerides perquè s’acosten al que estem cercant, però no l’hem de confondre amb el que més agrada.
Si les ordenem amb aquest indicador de major a menor, ens trobem que les temàtiques més populars (que no vol dir les que més agraden), són les següents:
- Impressions per post “dones” 29,42%
- Impressions per post “mercat” 20,62%
- Impressions per post “cellers” 17,86%
- Impressions per post “cultura de passió” 12,97%
- Impressions per post “tres tombs” 5,24%
- Impressions per post “carnestoltes” 4,62%
- Impressions per post “caraflocs” 3,82%
- Impressions per post “volta ciclista” 3,2%
- Impressions per post “calçots” 2,22%
Veiem que els posts de la dona, els mercats de pagès i els cellers, són els que més
presència han tingut dins l’app.
Temàtiques que més interès susciten entre els usuaris
Ara sí, agafarem un indicador que realment ens digui si les temàtiques més populars són també les que més interès susciten. Per a fer això agafarem la mètrica del detall vs.
impressió. Aquesta és la que ens diu de tantes impressions mostrades (100), quantes
vegades es clica per a veure el post més en detall (%), i quantes ha passat la impressió
sense ésser premuda per a veure-la més en detall.
Si les ordenem amb aquest indicador de major a menor, ens trobem que les temàtiques que més interès han suscitat han sigut les següents:
- Impressions per post “carnestoltes” 24,70%
- Impressions per post “caraflocs” 9,30%
- Impressions per post “calçots” 6,32%
- Impressions per post “tres tombs” 5,66%
- Impressions per post “dones” 4,14%
- Impressions per post “cultura de passió” 4,05%
- Impressions per post “volta ciclista” 3,28%
- Impressions per post “mercat” 3,19%
- Impressions per post “cellers” 2,94%

Ara sí, veiem que de les temàtiques més populars que ens donen les impressions, les que més interès susciten, és a dir, les que tenen un índex més alt de clics a llegeix més o a la foto per a veure més detalls, han sigut: el carnestoltes, els caraflocs i els calçots!